بازار لوازم خانگی امروز شاهد ورود لوازم خانگی هوشمند بسیاری است. این لوازم با استفاده از سیستم عامل‌های هوشمند و قابلیت اتصال به تلفن همراه، کارایی بسیار آسانی دارند. در بین این لوازم، برخی از آنها ضرورت بیشتری داشته و می‌توانند کارایی روزانه بسیار آسانی ارائه دهند. برخی از لوازم خانگی هوشمندی که در هر خانه‌ای ضروری هستند، عبارتند از:


1.     تلویزیون هوشمند


تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت کنترل صوتی و دسترسی به طیف وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌ها، موج جدیدی از سرگرمی را به خانه‌ها ارائه داده‌اند. با وجود این تلویزیون‌ها، می‌توانید در هر جایی از خانه‌ آنها را کنترل کرده و به راحتی هر فیلم یا برنامه‌ای که دوست دارید را در اینترنت جستجو کنید.


2.     فر هوشمند


حتما برای شما هم پیش آمده که به دلیل فراموش کردن یا مشغول بودن، غذایتان در فر مانده و سوخته است. با وجود فرهای هوشمند دیگر این مشکل رفع می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود در هرجایی وضعیت فر و غذای داخل آن را بررسی کرده و در موقع نیاز، آن را خاموش کنید.


3.     جاروبرقی هوشمند


اگر از ایستادن مکرر برای جارو زدن و درد کمر ناشی از آن خسته شده‌اید، جاروبرقی هوشمند گزینه مناسبی برای شما است. این جاروها آلودگی‌های روی زمین را شناسایی کرده و به طور خودکار زمین را تمیز می‌کنند. همچنین می‌توانید مسیر حرکت آنها را با تلفن همراه خود کنترل کنید.


4.     لامپ هوشمند


با وجود لامپ‌های هوشمند، دیگر نگران مصرف بی‌رویه برق نخواهید بود. می‌توانید در مواقعی که بیرون از خانه هستید و فراموش کرده‌اید که چراغ‌ها را خاموش کنید، تنها با استفاده از تلفن همراه، آن­ها را خاموش نمایید.