با نزدیک شدن عید، همه به فکر خرید موارد ضروری برای این دوره تعطیلات هستند. برخی از افراد در میان لیست‌های بلند و طولانی ملزومات عید گم شده و در نهایت برخی از اقلام ضروری را فراموش می‌کنند. امروز می‌خواهیم یک چک لیست متفاوت از موارد ضروری عید 1403 را با یکدیگر بررسی کنیم. با مواردی که در لیست زیر نوشته‌ایم، دیگر نیازی به خرید‌های چندباره نخواهید داشت.


1.    محصولات بهداشتی در حجم عمده


در بازه عید علاوه بر اینکه تمامی اهالی خانه در منزل حضور دارند، احتمال آمدن مهمان‌های بسیار هم وجود دارد. از این رو باید همیشه محصولات بهداشتی لازم برای نظافت فردی، خانه و لباس‌ها و ظروف را داشته باشید. از این رو محصولاتی چون مایع دستشویی، سفید کننده کف، شوینده انواع لباس، مایع ظرفشویی و پاک کننده‌های چندکاره را در حجم زیاد یا به صورت عمده خریداری کنید.


2.    مواد تهیه شیرینی‌های ساده


همانطور که گفتیم، عید بازه پذیرایی از مهمان‌های بسیار است. از طرفی خرید مکرر شیرینی به دلیل هزینه‌ بالای آن زیاد به صرفه و اقتصادی نیست. توصیه ما این است که وسایل پخت شیرینی‌های ساده را خریداری کرده و در خانه آنها را تهیه کنید. از جمله شیرینی‌های ساده برای پخت می‌توان به چیزکیک، پای میوه‌ها، کیک شکلاتی و کیک فنجانی اشاره کرد.


3.    میوه‌ها و سبزیجات


میوه‌ها و سبزیجات را در حجم زیاد خریداری کنید. افرادی که در عید به سفر نرفته و در خانه می‌مانند، معمولا تحرک پایینی دارند. از این رو بهتر است که به رژیم‌های غذایی سالم‌تر و گیاهی‌تر روی بیاورند تا دچار مشکل و اضافه وزن نشوند. از طرفی میو‌ه‌ها گزینه ارزان‌ قیمتی برای پذیرایی هستند.


4.    عصاره‌ها و سوپ‌های آماده


مهمان سر زده از اتفاقات رایج عید است. همین امر هم باعث می‌شود که نتوانید به موقع غذاهای مناسب را طبخ کنید. از این رو بهتر است که عصاره‌ها و غذاهای آماده را به تعداد لازم در خانه داشته باشید. بدین ترتیب در مواقع لزوم می‌توانید در اسرع وقت غذا را آماده کنید.


5.    مواد پروتئینی


با وجود قیمت بسیار بالای انواع گوشت در بازار، اکثر افراد قادر به خرید این ماده غذایی پروتئینی برای دوران عید نیستند. از طرفی دریافت پروتئین امری الزامی است. توصیه می‌کنیم برای جبران پروتئین به سراغ مواد جایگزینی مانند حبوبات، جو، لبنیات و غیره بروید.